Istället för sköljmedel.

 Jag älskar när tvätten doftar gott. Och jag har svårt att inte använda sköljmedel. Men nu har jag hittat ett tips på vad man kan ha istället, och jag ska faktiskt ta och testa detta.


Photo by Félix Prado on Unsplash


Tipset kommer från en blogg som heter Ekotipset. Och faktiskt för första gången ska jag testa att göra detta. NU bor jag inte i Sverige, så det är inte helt lätt att få tag på ättika, emn har lite kvar sedan sista besöket.

DU BEHÖVER:


• Ättika 24% 1 dl eller ättikssprit 12% 2 dl
• Vatten, 4 dl (vid 24%-ig ättika) eller 3 dl vatten (vid 12%-ig ättikssprit)
• Eko eterisk olja, ca 10 droppar. Om man vill.

GÖR SÅ HÄR:
1. Blanda alla ingredienser i en flaska.
2. Häll ca 2 msk av sköljmedlet i sköljmedelsfacket och tvätta som vanligt.
3. Klart!

Skaka flaskan före varje dosering om du tillsatt eterisk olja.
Kläderna kommer inte lukta ättika när de är torra!

Jag ska  göra blandningen, och kommer återberätta vad jag tyckte om resultatet efter nästa tvätt. 

Kommentarer