Gröna trender...

Det är väl ingen som missat att växter, blommor, plantor är tillbaka med stormsteg in i våra hem och offentliga miljöer. Ser jag till mig själv så har jag inte haft en planta hemma på väldigt många år, förutom lite snittblommor och orkidéer. Men nu snackar vi stora gigantiska plantor, ja faktiskt träd.
Och det är ljuvligt! Det ger en härlig känsla hemma, och i mitt totalt vita hem så ger det en fin krispig kontrast. Men funkar så klart lika bra i ett färgglatt hem.




Det som även bubblar upp stort nu är växtväggar, det kan vara allt från taklökar till örtkryddor. Det poppar upp massa smarta sätt för att ha växterna på sina väggar, planteringslådor som appliceras som  ”tavlor”, funkar lika bra inomhus som utomhus.


Mina favoriter är som jag sagt tidigare helt klart bananplantor, och fikonträd. Mitt fikonträd jag har inomhus bär nu frukt, fina fikon håller på att mogna fram så jag är så spänd på att skörda de första, men det är inte anledning till att jag har dem, utan för att de är en fantastik inredningsdetalj.

Ta hjälp av fackman när du investerar i ett stora växter så du får rätt planta för rätt plats, man kan både köpa och hyra in stora växter, speciellt om man ska ha dem på arbetsplats eller liknade. 

Så det är bara att köra igång och skapa en härlig miljö att njuta och må bra i. 


Kommentarer