Mjuka mattor...


Som jag skrivit om tidigare så har de ”Harlequin-mönstrade” mattorna verkligen slagit igenom och blivit supertrendiga. Man ser dem överallt, på de flesta inredningsbilderna från bloggare, inredare och hem-styling så ligger det mins en "Beni Qurain” kopia, eller kanske äkta. Och visst är de underbara, jag skulle gärna ha en själv, men tyvärr passar de inte in på mina golv då jag har gamla original kakel golv som är mönstrade.



Men vad jag däremot är på jakt efter är en sliten orientalisk matta till mitt stora badrum. Även i badrummet har jag ett gammalt kakelgolv med massa sprickor dock, så en stor nästan heltäckande matta hade passat perfekt där. Golvet i badrummet är ljust gräddvitt, och slitet, så en ”sliten” antik matta hade passat perfekt. 


Att sätta fokus på golvet när du inreder hemma, gör skillnad, mjuka mattor  skapar inte bara en stämning och gör det gott att gå på, de dämpar även ljudnivån och skapar harmoni.


Att fundera över mönster och färg och hur de påverkar rummet kan vara väl investerad tid innan du gör ditt mattköp. Att köpa en finare kvalité är en investering men man kan i dag hitta få tag på mattor som inte behöver göra allt för stort hål i budgeten. Så sätt lite fokus på golven, det kommer vara värt det och göra skillnad. 

Kommentarer