Prunkande grönska...

Att växterna börjar få ta plats i våra hem igen har knappast undgått någon. Under väldigt lång tid har man inte sett något grönt i inredningstidningar etc. Men nu tar de plats i våra hem igen med stormsteg. 

Även trädgårds intresset verkar ha ökat, jag tror det beror på att vi är så stressade i dag och vi behöver få balans, vilket växter ger oss, dels för harmonin de skapar, och dels för att vi kan koppla bort alla ”stress tankar” när vi tar hand om dem.

Det är bara att gå till sig själv, jag har numera en prunkande balkong och några riktigt stora växter/träd inne. Jag har även fina små sticklingar som jag pysslar om. Det ger harmoni för kropp och själ men inte minst lyfter det inredningen, blir liksom pricken över i:et.

Men det är inte helt enkelt att ta hand om dem, speciellt inte de stora växterna som kräver rätt omständigheter för att må bra. Och jag har en plats i mitt hem som är ganska mörk och tråkig där en stor fin grön växt hade varit perfekt, men inte hittat rätt belysning för den. Växtbelysning ger ju mer möjligheter att klara sina växter, och jag vill ha mina så de passar in i inredningen. 
Qrokus växbelysning 



Nu har jag dock hittat en snygg, minimalistisk designlampa för växter som är perfekt. Så ge inte upp, allt är möjligt med rätt ”verktyg”. 


Kommentarer