Butterfly Swiwel...

Har ni  en ”wish-list”? En önskelista för årets julgåvor? 
De bästa gåvorna köper jag till mig själv, vi har minimerat köpandet i familjen, och satsar mer på att umgås, äta, pratats och ge varandra tid istället. Det gör att man kan lägga pengarna på sig själv istället, och just nu har jag en gedigen önskelista. 

Nummer ett är en stol, kanske inte så konstigt eftersom jag älskar inredning och lägger tid på det både i jobbet och privat. Så här kommer min nr 1:

Butterfly Swiwel
(bild)
Denna underbara stol har jag länge suktat efter, och jag gillar verkligen kombinations av material, läder, tyg, stål mixat med ett skal av lönn, bok, ek eller svartbetsad ek, samt en flipp-funktion. Design Niels Gammaelgaard.
Jo jag vet, det är en kontorsmöbel, eller rättare sagt en konferensmöbel av högsta klass, och jag vill ha den på mitt hemmakontor då jag behöver en bra arbetsstol och vägrar ha en ”plastik fantastik” från Ikea. Jag vill ha ha komfort och design. Inte bara praktiskt och skön, utan även snygg att se på, den ska pryda rummet. 

Nu har den även kommit med en högre rygg, så man kan välja både höjd, färg, material med eller utan hjul.

Här hittar ni mer skandinavisk design, kanske finns er perfekta julgåva även här. 




Kommentarer