DIY, finaste ljuslyktorna gör du själv....

...Så fint, så enkelt!Man kan köpa färdiga "pärlor på tråd", men jag brukar göra dem själv. Ta en fin ståltråd i en fin metallfärg du gillar, jag kör guld. Sedan tar du fina pärlor, jag föredrar vita,men ta en färg som passar ditt jultema. (Jag använder min pärltråd till massa olika dekorationer året runt.)

Sedan virar du tråden runt glas, glasburkar, vad du än har hemma, och vips så har du fina ljuslyktor. kan vara fint att mixa med natursnöre som du ser på bilden, eller annan oväntad miix. Det är bara att testa sig fram och skapa en personlig dekoration.


Jag är minimalistisk, så jag stannar vid översta bilden, men vill man ha mer dekoration så är det bara att fortsätta att dekorera. Lite inspiration om vad du kan göra ser du här.


bilder: Pinterest 

Kommentarer