Walk in closet

Vad står överst på din önskelista?
På min står det ”Walk in closet”. 

Det har ju varit en trend länge nu att många prioriterat att när de renoverat eller köpt nytt boende så har man planerat in en stor klädkammare som vi sa förr ;) med all den funktion som man behöver.  

Jag kan tänka min att filmens värld har gjort att vi bytt från klädkammare till ”walk-in-closet”, det  ligger en större stardust över det, och inte minst Carrie i ”Sex and the city ”

och hennes fantastiska walk in closet har nog gjort att de flesta av oss suktar efter en sån drömyta. 
Men det är ju inte bara därför jag vill ha en stor rymlig yta för förvaring, utan just för att det handlar om smart förvaring. Samlar man allt i ett rum för just förvaring så håller man andra platser i hemmet renare. Med andra ord, ordning och reda, rätt sak på rätt plats.



Först kommer behovet, vad vill jag ha i min klädkammare? Vilka är behoven mer än att förvara kläder, skor etc. 

För min del så vill jag  ha möjlighet att kunna fixa hår & make i det rummet så jag vill ha bra ljus, tillräcklig stora ytor, en stor helspegel för att se hur kläderna sitter men även en mindre spegel för make up och hårfix och inte minst belysning. 


Sen när behoven är specificerade så kommer stil, färg, materialval m.m. Man kan få hjälp med att designa sin egen Walk in closet av fackman, men bra att först specificera ner behov och önskemål så hjälper de till att få drömmen att bli sann. 


bilder: Pinterest

Kommentarer