Spiketält...



Nya saker och ting dyker upp hela tiden, något som i alla fall var nytt för mig och som jag var tvungen att googla upp var ”Spiketält”

Vet du vad det är? Har du någonsin hört talas om det? Ja jag hade det inte, och vet inte heller om det är något som jag skulle ha behov av, men… så klart att det finns de som behöver det och tycker att det är någonting användbart.

Jag kan upplysa er om att ordet inte finns på Wikipedia, så jag vet inte ens om det är ett riktigt namn, MEN det är en produkt ;)

Det är ett förtält till husvagnen, men som inte är som ett vanligt tält, utan spikat, tillverkat av trä. Ser ut som en liten friggebod eller uthus, om du frågar mig. Ja, det är sant!!! 

Denna lilla ”förgård” till en husvagn kan vara upp till 15 kvadratmeter stor, men kan så klart användas till annat, som förråd eller gäststuga om man så vill. 



Men jag kan inte låta bli att undra varför man ska ha en sån tillkopplad på sin husvagn!? och är det inte konstigt, svårt, och otympligt att frakta runt det? Nu är jag ingen Campare, så det kanske är därför jag inte förstår fenomenet ”Spiketält”. 



När jag googlar vidare så får jag dock upp att många verkar använda det till vinter camping, och då förstår jag nyttan av det!


Det finns dock en del regler, det verkar som att alla campingar inte tillåter dem, vilket jag kan förstå för helt plötsligt blir det ju som en stugby istället för camping, men om det är bra eller dåligt har jag faktiskt ingen åsikt om. 


För vissa är det säkert en fantastiskt uppfinning, och låt dem då använda dem, och för den som vill ha ett hederligt gammalt tält eller husbil så är man ju fri att använda det. 



Jag tycker bara att det är kul att driva utveckling, att skapa nytt och förenkla livet och skapa nya förutsättningar och möjligheter. 






Kommentarer