Växthuseffekten...

Som inredare så ligger så klart mitt fokus på inredning, att få till bra ytor i hemmiljö och offentliga rum. Att skapa en önskad känsla, att få in önskad funktion& behov, och att få människor att må bra i de utrymmen jag skapar.

Att få skapa en trädgård, min trädgård, börjar mer och mer kännas lockande. Jag brukar fantisera om hur den ska se ut, vad den ska ha för rum, och vilken känsla den ska ge mig och de som kommer till mig. 

Jag vill ha en härlig trädgård med plats för det som man egentligen gör inne, middagar med vänner, fika, relax etc.  Samt ett magiskt växthus! Att dels ha fina växter, kryddor, grönsaker i, men även att inreda, som ett utomhusrum. Just för middagar och mys. 

Sedan skulle jag vilja ha en ”snickarbod” , gärna som ytterligare en del i växthuset (jag ser alltså ett stort, långt växthus framför mig) där jag kan jobba med händerna, snickra, gjuta i betong, skapa, bygga och kreera alla mina idéer. 

Det är nog det största med min dröm, att ha en utomhus verkstad inomhus med massor av ljus, och att allt jag tillverkar, färdig eller halvfärdigt, får en plats under himlen. 


Så kanske min trädgårdsdröm får plats i ett stort växthus…

bilder: Pintrest

Kommentarer