Inomhusmiljö...

Jag är nog ganska lyckligt lottad för min lägenhet är torr, alltså det regnar inte in ;)
Just nu har jag flera vänner som har problem med fuktskador. Det har helt enkelt regnat in nu när det varit en hel del regn. 

Det finns dock ett samband, de har alla sin lägenhet högst upp, vilken man kan vara nog så avundsjuk på då man kan sitta på takterassen och njuta av middagar och skönt häng vackra kvällar. Men, man är inte lika avundsjuk då det är fuktskador i flera av rummen. Taket läcker, och det börjar bli mögelansamlingar.

Det är ju rent av hälsofarligt! Men då ingen vill ta på sig vems ansvar det är så drar det ut på tiden och ingen förbättring sker. 


Min lägenhet ligger i mitten kan man säga, och jag har dessvärre ingen vacker utsikt, men heller inga fuktskador, dock slipper jag med att det är fuktig luft inomhus. 



Vilket jag doftats vintertid avhjälper med mängder av värmeljus och varmvattensflaskor i sängen. Men jag funderar på att skaffa mig någon form av avfuktare. Så det är mitt mission just nu, att samla fakta, kolla priser och se vad som kan funka bäst för mig. har man stora problem med fukt så ska man absolut anlita fackman för att få bästa resultat så klart. 

Kommentarer