Kuriosa och mycket mer...

Har du nån gång hört ordet ”dödsbo”?  Det låter nästan lite skrämmande, precis som det är taget ur en Harry Potter saga ;)

Men så är  det inte. Det handlar egentligen om att nam köper upp hela hem, det kan vara grundat på många saker, att man flyttar utomlands, konkurs eller att ägaren gått bort och man säljer att för ett pris. 


Ibland går sånt här på auktion, ibland säljs hela eller dalar vidare, eller som i detta fallet som jag tänker på, går till butik som säljer alla dessa prylarna. 



Nova Retro ligger på Stora Karby Gård i Brottby, lite norr om Stockholm.

Där kan man hitta massa av godsaker, allt från antika möbler till gamla spetsar. Kanske just precis den där retro prylen du sökt länge men inte hittat. 


Eller gamla vackra ting som kan kombineras med ny, för att skapa den där personliga stilen som du vill skapa. Prylen som blir pricken över i.


Jag älskar att fynda runt bland gamla prylar, att ta en tripp och leta unika saker gör att jag blir extra lycklig när jag hittar något som fångar mitt hjärta.

Kommentarer