Snart Hockeyfeber...

Jamen då är det dax för ishockey vm 2017!

I maj bär det av till Frankrike & Tyskland. Om jag ska dit? Absolut inte, men det är ganska kul med ishockey. 


Som före detta ”ishockey -sambo” om man nu får kalla det så, så blev jag, som är totalt ointresserad av sport något intresserad under de 10 år som jag satt på läktaren och hejade fram min dåvarande sambo och de lag som han spelade för. 

Först var det nog bara som ett nödvändigt ont, att bara ställa upp som stöd och visa intresse för sin partner. Men sedan började det bli kul, man får en sån enorm kick av att känna stämningen bland publiken. 
Jag tror det är mest det som kickar igång mig, stämningen på läktaren, att dras med av hejarop eller bli grymt besviken när pucken inte glider in i motståndarnas mål.

Jag skulle nog knappast få för mig att sätta mig själv framför teven och kolla på hockey själv, men jag är helt klart med om det är live i ishallen eller på storbilds tv med massa andra fans och motståndarnas fans, för jag vill åt energin :) 

Jag gillar verkligen hockey för det går så snabbt, det svänger snabbt och man måste vara med i svängarna för att hänga med, så på ett sätt så blir man delaktig ;) 


Så heja heja tre kronor, vi hoppas på guld, så klart! 

Kommentarer