Semester Sverige..

Semestertiderna börjar närma sig och jag tror de flesta börjar fundera över hur  och vad man ska göra på sin ledighet. Jag som har den stora förmånen att spendera mycket tid vid medelhavet  blir nog mer lockad av att få lite tid i Sverige som står i sommarskrud.




Den skira grönska och fräschhet som finns i Sverige under sommaren kan man nog bara hitta i de nordiska länderna. 


Jag kan till och med tycka att det är mysigt när det kommer ett stilla sommarregn, det är en fin kontrast not de ljusa dagar och nätter vi har.  Det är en speciell känsla att sitta i en lite eka och meta, samtidigt som det duggar lite. Så klart uppskattar jag sol mest, men det finns härliga känslor i alla väder. 

Ibland kan jag verkligen uppskatta lugnet, naturen och att inte göra så mycket, inte prestera massor på ledigheten, utan att faktiskt bara andas ut, gå ner i varv, känna efter vad kroppen vill, bli ett ned naturens puls. Då tror jag att man laddar upp batterierna ordentligt. 




Att hyra en liten stuga i en naturskön miljö bland sjöar & öar och sprudlande grönska känns som en härlig semester, några veckor om året, att göra ingenting.



Sverige är ju sprängfylld av vackra platser och härlig natur, men visste du att ett stenkast från Tranås så har du en stor vacker insjö med hela 365 öar! En för varje dag om man vill :) 

Kommentarer