Forza Barca....

Jag kan väl inte säga att jag direkt är en fotbollsfantast, men bor man i Barcelona så går det inte att undvika att dras med i fotbollsruset. 


I går när jag var på väg till jobbet så var hela metro-vagnen full av människor som är på väg till Camp Nou. Grön linje är den som går upp till stadion och blir knökfull när det är match på gång. I går var det FCB mot Juventus, så glada och förväntansfulla supportrar iklädda sitt favoritlags färger, tröjor och halsdukar trängdes och delade gladeligen plats i vagnen. 


De gånger som Barcelona FC vinner en viktigt match så gungar hela stan, jag överdriver inte! Det sjungs, jublas, bilar tutar som galningar och det firas natten lång, med andra ord helt underbart! Vilken energi det blir. 


Så för att inte vara en fotbollsfantast, så tycker jag det är grymt kul med fotboll, och att följa resultat gör man lättast på Fotbolsresultat.comFotbollsresultat.com om man nu inte ser matchen direkt vill säga, eller att man vill veta andra lags resultat och kunna följa pågående liga / cup. 

Kommentarer