Hålla farten..

Alltså det är verkligen inte kul när inte Hastighetsmätare fungera som det ska! 

När den hakar sig och visar fel eller ingen hastighet. Hur sjutton ska man då veta vilken hastighet man håller?

Jag blev faktisk inplockad en gång, precis på väg ut ur Göteborg och på väg till Allingsås, det var en tid då jag pendlade mellan dessa två städer. Bodde i Göteborg och arbetade i Allingsås. Jag hade skaffat en begagnad Golf, som gick som ett spjut.

Men när jag kör samma väg dagligen så är det lätt att man blir både fartblind och liksom avtrubbad för man känner igen sig, eller rättare sagt tror jag det är hjärnan som slår på ”autopiloten” 


Och så fick jag just det här felet med en hastighetsmätare som bara funkar ibland,och ibland även fastnade och satt liksom fast, trots att man bromsar in och kör saktare. 


Just en sådan morgon blev jag inplockad av polisen som hade hastighet kontroll. När jag så blåljuset i backspegeln förstod jag att nu funderade hastighetsmätaren igen, och den var alldeles för hög. Jag var på håret att förlora körkortet, en riktig arg polis frågade mig om jag ville börja cykla fram och tillbaka mellan orterna. Ja fy!!!



Men, det grymma i kråksången med trasiga instrument är man kan faktisk skicka in instrumentpanelen och få den fixad! Så slipper man både cykla & förlora körkortet. 

Kommentarer