City slicker eller naturälskare...

Hur mycket är du villig att betala för att bo? Och vad är din prioritering?

Villd du betala höga kostnader för att bo i storstadspuls, men närhet till uteliv, restauranger, klubbar och Teatrar med massa puls och happenings? Eller föredrar du att betala väldigt humana kostnader för att bo på en naturskön plats?  



Man kan vända på det oxå, speciellt i dagsläget när stressnivåerna är extrema, och folk springer in i väggen mer än en gång. Mot att välja en lugn avstressad miljö som kropp och själ mår bra i och får balans.




Ja, det finns som sagt inget rätt eller fel, men det finns alternativ. Jag tror det gäller att känna av var man själv mår bäst, och vad man vill ha ut av livet. Bo mitt i pulsen och få små andningshål i naturen då och då, eller bo i naturen och sticka till storstan och puls då och då :)

Jag har själv bott på många olika platser, från små orter i Smålands  och Värmlands djupaste skogar till miljonstäder, och jag är nog inte färdig flyttad än, allt har sin tid och nyfikenheten styr, i alla fall för mig.




Funderar du som många andra på att flytta ut till magiska skogar, och dimmtäkta sjöar med kobbar och skär så finns det massa öppningar i Tranås nu. Är du oxå nyfiken? 

Kommentarer