Smarta lösningar ger frihet...



Smarta lösningar börjar vi bli alltmer vana vid, alla vet väl i dag vad en ”Smartphone” är, och använder på ett eller annat sätt.

Smarta lösningar hjälper oss att förenkla vår tid. Det kan vara att söka svar direkt genom sim mobil, padda eller dator, är det någon som ens vet vad ”uppslagsverk” är i dag?!

Smart lösningar hjälper oss även att jobba vart vi vill. Vi behöver inte vara på samma plats, i samma rum för att connecta oss med andra människor. 

möjligheterna för framtiden är kittlande...


Med dagens teknik kan vi faktiskt ha videomöten med någon från Tokyo, Milano och Åkersberga på en och samma gång, utan att ens behöva förflytta oss speciellt långt. 

Jag har själv jobbat inom en koncern men många länder och vi körde med framgång videokonferenser och företaget sparade in massor bara på flyg och hotell. Detta var 15 år sedan, och i dag är det mer utbrett och finslipat sedan dess. Och tanken är svindlande på vad vi har om ytterligare 15-20 år.

I dag jobbar jag via flera olika länder, att kommunicera via internt,Skype, och andra videomöten fungerar fantastiks bra, och ger mig den frihet jag behöver. Det spelar ingen större roll vart jag befinner mig, bara jag har uppkoppling. jag fingerar faktiskt på att hyra ett ställe att tillbringa några vintermånader på i ett varmare klimat och tar helt enkelt kontoret med mig.


Så med andra ord, mer smarta lösningar, för det ger frihet. Tack! 

Kommentarer