Snyggt hår...

Har du hört uttrycket ”A bad hairday”, och det har vi väl alla då och då, men faktum är att det ligger en del i det. Håret är viktigt. Viktig för hur vi känner oss, och hur vi upplevelser oss själva.


En dag när man känner att håret ser urtråkigt ut, och man inte får till det som man vill, då känner man sig verkligen som en ”bad hairday”, och självförtroendet får sig en törn. Och precis tvärtom är det när man känner sig nöjd med sitt hår, man får helt enkelt självförtroende och känner sig nöjd med sig själv.


Börja iaktta människor runtomkring dej, jag tror knappt du kommer se en person med snyggt glammigt hår som ser ut att gömma sig baken första bästa stolpe ;)

Min tes blev även bekräftad när jag lyssnade på podden med "Wallgren & Wistam", de berättade om en kompis som lägger sina pengar på snyggt hår istället för att köpa nya toppar till varje fest. Hon har ett par stilrena plagg i garderobens hon använder ofta istället, som hon sedan matchar med snyggt hår. Hon går till sin hårstylist varje vecka, och upplevs alltid som strålande vacker i vimlet. Hennes tips är just att fixar du håret så syns det, mer välanvända pengar än att shoppa nya toppar som sen hamnar längst in i garderoben.
Och vet du, det är precis så jag tror.

Under att par år så har min hårkvalitet varit helt kass, vet ej varför, men håret gick av, det blev bara kortare och mer slitet och sprött för varje vecka som gick. Nu har jag äntligen fått riktigt långt och tjockt hår igen.  Grejen är att jag känner det, och jag utstrålar det, och jag får komplimanger hela tiden om mitt hår, för det har fått kraft igen. Jag är helnöjd :)

Men, under tiden, tills att man får det hår man vill ha, eller man kanske aldrig får det hår man vill ha, så finns det massa fix och trix för att verkligen känna sig snygg i håret. Ett av de bästa tipsen, som ger resultat är att använda sig av löshår. I dag får vem som helst tag på det, och det finns även salonger runtom i Sverige där du får hjälp med Extensions, hårförlängning. Du kan välja mellan riktigt hår, eller syntetiskt och det finns massor av färgtoner.  
Alla kan få snyggt hår, om man vill.


Håret är det som ramar in ansiktet och framhäver ögon, hy och form, så därför är det viktigt. Vem har inte upplevt att nån gång fått luggen felklippt och det förändrade hela uttrycket. Man vill knappt gå ut förrän den växt ut igen ;)

Så känner du som jag gjorde när mitt hår var en katastrof, kolla då in vilka alternativ du faktiskt har, du kan känna dig nöjd, du kanske till och med tänker att varför har du inte testat detta förut. Kolla in Pozehair, du hittar massor av tips, stylingprodukter och hjälpmedel. 


Lycka till med att skaffa dig bra hår du trivs i. 



sponsrat inlägg

Kommentarer