Drömhuset...



Det är en dröm för många att skapa sitt eget drömhus, även jag leker med tanken på hur mitt drömhus ska vara, och faktisk har jag fler hus jag vill bygga. 


Jag har dem ganska klart för mig, det första har en känsla av ”franska rivieran”, dvs ett sutteränghus som hänger på kanten av ett berg med ett glittrande hav nedanför, minst 2-3 våningar, med både pool och stor ateljé. Inte speciellt stor trädgården en stor takterass är ett måste där jag har mitt gröna uterum. Huset ligger troligtvis i Spanien, kanske Menorca eller Ibiza, det gäller att ta höjd i sina drömmar. 

Jag ser även ett litet litet rött trähus i svenska skärgården, litet, enkelt, lite vindpinat, kala klippor och rofyllt. Så som man bara känna i ett svenskt ölandskap.


Men det finns dock en sak som binder samman mina drömhus, även om de är helt olika varandra så finns en gemensam nämnare, att bygga miljösmart. Jag vill bo i ett hälsosamt hus, med bra materialval som är bra för mig men även är återvinningsbart. Det fina är att det börjar komma upp  mängder bra alternativ på just återvinningsbara byggmaterial. 







Kommentarer