Julgåvor som gör gott på många sätt...

Så här i julklappstider brukar jag fundera på vad jag själv vill ha. Vad saknar jag, vad vill jag testa, vad behöver jag, vad drömmer jag om att få. 


Sedan väljer jag ut det bästa och ger bort det till andra. Då har jag i alla fall valt med hjärtat, och ger något jag själv hade blivit själaglad att få i alla fall.

På min önskelista så har jag massor av ekologiska val, alltså olika former av ekologisk hudvård. För jag vill ha det bästa, hellre en bra produkt än tio lågprisprodukter som bara innehåller kemiska ämnen. Jag önskar mig sånt som funkar för huden,  varor som inte är djurtestade eller är dåliga val för vår natur. Alltså väljer jag med både hjärta och samvete. 


Överst på listan är Wileda Evening prime rose, då min hy efter massa allergier totalt torkat ut och behöver buffras upp och återhämta sig efter cortisonkrämer och medicin. jag tar gärna emot passande  Weleda produkter för kroppen oxå, från topp till tå. 


Men även bra makeup produkter, mineralsmink och vårdande oljor. I vintertid torkar hyn ut enormt, vad passar väl då bättre än vårdande body skrubb med tillhörande kroppsoljor? Det tycker jag känns som säkra kort.  



Så min julklappssäck blir med andra ord sprängfylld av vårdande kroppsprodukter, som jag tror passa de flesta. 


bilder:Pinterest

Kommentarer