Importera drömbilen…




För länge sedan, när jag var liten så var det ofta mycket prat om att importera bilar, poppis var speciellt  USA och Tyskland. 


Sen var det precis som att man slutade imponera, kanske berodde det på att bilmarknaden i Sverige blev bättre, eller kanske körde alla Volvo och Saab ett tag 😉 i alla fall så blev det väldigt tyst om det. 
Ända tills nyligen då en vän till mig bestämt sig för att importera en bil.



Och inte vilken bil som helst, utan sin drömbil. Som även är min drömbil! En grön Ford Mustang. Värdens mest lyckade Sportbil genom tiderna.
Värdens dyraste Mustang, Shelby GT500 Super Snake -67 såldes för 1,3 miljoner US dollar! Nu var det så klart inte den som min kompis köpte ;) Men jag är säker på att den kommer bli grym och ser fram emot en provtur. 

Eller att jag nån gång själv skulle få för mig att skaffa en egen drömbil, då blir det helt klart en Mustang. 


bilder:google & unsplash

Kommentarer