Barcelonas alla hemliga trädgårdar...

Barcelona har allt, det tycker nog de flesta som varit här. det tar liksom aldrig slut.  Jag har bott här i 12 år, och besökt det flera ggr per år innan det, och jag hittar fortfarande platser jag inte visste fanns.




Det sista jag hittade var en så fin "secret park" som ligger i Sarria området, Casa D'espiritualitat Sant Felip Neri. Husets namn indikerar på vad som där finns, Casa d’Espiritualitat, betyder rakt översatt "Andlighetens hus,


För den uppmärksamme så ser du många olika "religösa" symboler som samlats i en, och det är väl det denna platsen står för. Att det är själen som är viktigt, oavsett vad du tror på.


En fantastik byggnad och trädgård, med en lång historia gömmer sig bakom de höga häckarna som nästan gömmer hela härligheten.

Och jag är säker på att det finns fler, många mer, och mycket att upptäcka...

Kommentarer