Dax för inomhusprojekt...


Efter en varm sommar så känns det nästan skönt att det blir höst. Hösten är oxå perfekt att börja fixa hemma. Speciellt efter denna sommaren så har man inte gjort många knop när det gäller hemmet. 

Men nu känns det kul att dra på sig blåbyxorna och börja fixa. Projekt 1 är att fixa hallen, med tillhörande trapp. 


Höstens trendfärger är jordiga toner,  som jag inte alls gillar.  Så det går bort för min del. 

Jag satsar hellre på den förra trenden med blåa toner, jag vill ha en lite varmare blågrön / petrolblå kulör. 


I själva trappen vill jag ha en ljusare träkänsla, som matchar fint mot de mörka dramatiska väggarna. 

Har dock inte stämt mig än om jag ska köpa färdiga ”trapplock” som är super snyggt, snabbt och lätt att få på plats, eller om jag ska försöka slipa ner befintliga trappsteg. 
Jag vill ha dem ljusa, så att man ser ådringar igenom, nästan som en lasyr, eller vitkalkad känsla. 

trapplock fast fel färg för mig...


När jag valt exakt väggfärg, och hur jag gör med trappen, då får vi se vilka detaljer jag kommer plocka in. Men det kommer bli en totalt ny facelift.





bilder:Unsplash & google




Kommentarer