En drömväv...




Jag vet inte hur du gör, men jag brukar fundera ut ”perfekta rum”.  Det kan vara sovrum, hall, arbetsrum eller som nu, mitt favorit däck. Med andra ord en perfekt altan, som gärna får löpa runt hela huset.


Först och främst ett bra val av golv, grunden,  det som bär upp hela skapelsen, och för min del blir det panel av cederträ som är min favorit, ett material som kommer ändra färg med åren. 


Det ska vara en ”flytande trappa” ner mot marken, ni som kollat på programmet ”hemma hos arkitekten” och sett avsnittet med Gert Wingårdh, vet vilken trappa jag menar. Alla trappsteg ska vara olika, i äkta Carlos Scarpa anda. Den ska bestå av olika material, trä, sten och kanske ett betonginslag, inga raka linjer, den ska ge känslan  av att den svävar.


Jag vill skapa olika  rumsindelningar på min altan, ett utekök medgrillyta och diskbänk, en relaxyta för slappa stunder, en middagsyta tillräckligt stor för vänner och ytterligare en yta som jag den oxå hämtat från programmet om Wingårdh. 



En ”moon viewing platform”.Vilket är en utstickande yta, i den bästa av världar så ligger den i kontakt med vatten eller kanske en damm, så att månen även reflekteras i vattnet. Visst låter det väl vacker! 



bilder från google

Kommentarer