ha koll på läget...


Just nu så väller min mailbox över av alla låneerbjudande. Jisses, hur många lån finns det egentligen? 


Ja har ingen aning, och jag är nog inte rätt målgrupp för att ta dessa lån, men tanken är åndå intressant. För finns det måste ju finnas en efterfrågan eftersom marknaden fullkomligt svämmar över av möjligheter till att ta ett privatlån. 



Jag kollade faktiskt runt lite med mina nära och kära om vad de tycker och om de har använt dessa lånemöjligheter. Faktum är att fler än jag trodde har gjort/gör det, en del för att täcka massa smålån och på så sätt tjäna pengar, vilket låter sunt. 



Andra har tagit ett ”just nu behöver jag pengar och vill inte vänta”-lån för att uppfylla en dröm eller önskan. Det kanske inte heller är så tokigt, om man kan hantera det, så det inte far iväg och helt plötsligt har man skulder högt över öronen och satts sig i en fälla. 




Men klarar man det och  har en plan så kan det nog vara bra. 


Kommentarer