Vart vill du sova i natt?


Man brukar säga att det sitter i väggarna, och det tror jag verkligen att det gör på många platser, att man kan känna av en viss energi. 


Så det faktum att man har skapat Långholmen Konferens och hotell i ett av Sveriges äldsta fängelser får en att fundera lite på den känslan. 


Att använda en vacker gammal anrik byggnad mitt i Stockholm är så klar genialt. Hela 500 celler som fått nytt användningsområde och uppfräschade. 


Men man undrar ju om man hör något spökandes om nätterna? Jag vet faktiskt inte om det finns berättelser om det, men det borde finnas massor av historier om det.  Det är som bäddat för lite nervkittlande och spännande tankegångar. 


Jag har aldrig varit där, men kan absolut tänka mig att besöka denna vackra natursköna ö och spännande byggnad. Oavsett om det gäller konferens, eller hotell så skulle jag gärna spendera några nätter där.  


Vem vet, kanske kan man få ta del av lite historiska vingslag och spännande upptäckter. 


Kommentarer