Flytta ut, och flytta in.

 En av de värsta flyttarna jag någonsin har gjort var när vi skulle flytta från en marklägenhet, som vi kanske bara bott i ca 2 år, till ett något större hus med tillhörande trädgård. Vi var hårt arbetande, upptagna och hade inte hunnit förbereda vårt packande över huvud taget. 


Vi hade vänner som hjälpte till, och de fick till och med packa våra saker, samtidigt som flyttbilen stod på gatan. Vi jobbade och slet tills långt in på natten. De vännerna kommer nog aldrig hjälpa mej med en flytt igen efter det. Men å andra sidan har jag aldrig mer flyttat på det sättet.  “Learning by doing” som man säger. 





Mina flyttar efter det har varit väldigt mycket bättre förberedda, och inte minst viktigt så har jag även använt mej av  flyttstädning Stockholm. För att återvända till den plats man flyttat från, då alla boxar, lådor och prylar är borta och börja göra en ordentlig flyttstädning är tungt. Om sanningen ska fram så vill i alla fall inte jag sätta min fot i det gamla hemmet igen. När packningen har lämnat, så har även jag lämnat.

Kommentarer