Låt det regna...

 Ny skön låt med Arvid Lundquist.


Jag älskar verkligen texten. Så jag bifogar helt enkelt både video och text här 💗

Ah, jag frågar hur är det med förståndet
När vi båda är långt ifrån nära medelåldern
Fast vi båda har skrapsår från livets bakgård
Samma skit sen vi va små, principen kvarstår
Vi sprang och satte skorna i kläm
Genom verklighetsflykten såg vi solen igen
Vissa roliga skämt blev inte roliga sen
Så när broarna bränts har jag förlorat en vän
Och jag har ingen stor referensram för den dan
Vem sa att det är lätt att byta ut en vänskap
Snart är vi historier i vår hemstad
Inte sedan Eldkvarn brann och det känns bra
Men jag hoppas att ni har en ängel över er
Skulle aldrig sätta några pengar över er
Och även fast ett orosmoln hänger över er
Kan det va skönt ibland när regnet öser ner

[Refräng]
(Himmelen faller ner)
Låt det regna
Tvätta bort all sorg
En kväll som denna
Låt himmelen falla ner
Låt det regna
Rengör själen
Så att vi kan börja om
När himmelen faller ner
[Vers 2]
Ah, men jag ställer mig själv frågan tillbaks
Kan jag stå för för min sak? Ställd inför svåra val
Så lätt att skylla ifrån sig och ställa hårda krav
Fastän jag vet att jag själv är väldigt påverkningsbar
Trubbel i staden av dubbelmoralen
Där vi gärna jämför alkohol med droger och klubben med baren
Förskjuter gränser och suddar ut ramen
Där rätt och fel är relativa begrepp, det är luddiga saker
Så jag räknar mina egna demoner
Försöker leva och lära så får vi se hur det går sen
Man får försöka balansera ut vågen
När man har barnasinnet kvar i sina leder och ådror
Så jag hoppas att vi har en ängel över oss
Skulle aldrig sätta några pengar över oss
Och även fast ett orosmoln hänger över oss
Kan det va skönt ibland när det regnar över oss

[Refräng]
(Himmelen faller ner)
Låt det regna
Tvätta bort all sorg
En kväll som denna
Låt himmelen falla ner
Låt det regna
Rengör själen
Så att vi kan börja om
När himmelen faller nerVi är guds barn, vi är guds barn
Vi är guds barn, vi är guds barn
Alldeles för länge
Alldeles för länge har vi blivit tillsagda
Hur vi ska känna, hur vi ska älska
Nu är det dags för oss att säga
Vart det ska stå
Nu är det dags för oss att älska
Låt det regna
Låt himlen falla ner
(Låt det regna ner)
Låt det regna
Tvätta bort all sorg
En kväll som denna
Låt himmelen falla ner
Låt det regna
Rengör själen
Så att vi kan börja om
När himmelen faller ner

Kommentarer